Multi-Blade Savonius

Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mi 17. Aug 2011, 12:58

Hi, I am reworking the gear drive. I mounted the bearings in the gears and the gear posts are now stationary. The wobbling planet gears has been resolved and the gear drive should run smoother and make much less noise.

Hallo, ich bin Überarbeitung der Getriebe. Ich bestieg den Lagern in die Getriebe und den Getriebe Beiträge sind jetzt still. Das Wackeln Planetenräder wurde behoben und das Getriebe sollte glatter laufen und machen viel weniger Lärm.

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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mi 17. Aug 2011, 23:18

Hi, I had a chance to complete another road today. After alterations the VAWT is spinning more freely. I tried a 3 blade configuration and found that the 6 blade configuration works much better. I am fabricating new blades with a shorter chord and longer length and I am adding a scoop on the leading edge, like a C rotor or a small Lenz scoop. The gear drive when rotating is very quiet until I installs the blades. They are acting as a resonator and amplify the sound, it is a issue that will have to be solved in the future. Telemetry gather from the road test showed lower results, I found a bad connection in the bridge rectifier box and I was only measuring 2 of the phases. Comments welcome and enjoy the day.

Hallo, ich hatte eine Chance, einen anderen Weg heute abschließen. Nach Änderungen der VAWT ist mehr frei drehen. Ich habe versucht, ein 3-Blade-Konfiguration und festgestellt, dass die 6 Blade-Konfiguration viel besser funktioniert. Ich bin Herstellung neuer Klingen mit einer kürzeren Sehne und mehr Länge und ich bin das Hinzufügen einer Kugel an der Spitze, wie ein C Rotor oder eine kleine Schaufel Lenz. Das Getriebe beim Drehen ist sehr ruhig, bis ich die Klingen installiert. Sie sind als Resonator wirkt und verstärken den Ton, es ist eine Frage, die müssen in der Zukunft gelöst werden. Telemetrie sammeln von der Straße Test zeigte niedrigere Ergebnisse, fand ich eine schlechte Verbindung in den Brückengleichrichter box und ich war nur die Messung 2 der Phasen. Kommentare willkommen und genießen Sie den Tag.
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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mo 22. Aug 2011, 00:51

Hi, I started to fabricate scoop blade modification and I realized that if the scoop is mounted on the outside of the blade I will have to redesign the hinge mount because the scoop will prevent the current design from being functional. If the scope is mounted on the inside the present hinge mount design can be used but then the blades will no longer function as a cross flow turbine configuration, but as a inverted Lenz. I remember reading about other project that tried the scoop on the inside and then outside and it no difference with the RPMs that were produce. If anyone has any experience with this design please let me know. Scoop inside or outside? Comments welcome.

Hallo, begann ich zu schöpfen Klinge Änderung fabrizieren und ich erkannte, dass, wenn die Kugel auf der Außenseite der Klinge angebracht ist, ich muss das Scharnier montieren Redesign, weil die Schaufel wird das aktuelle Design aus als funktional zu verhindern. Wenn der Umfang auf montiert ist das Innere der Gegenwart Scharnier Mount-Design kann dann aber die Blätter nicht mehr funktioniert wie ein Cross-Flow-Turbine-Konfiguration, sondern als eine invertierte Lenz werden. Ich erinnere mich, über andere Projekt, das die Kugel auf der Innenseite versucht und dann draußen und es keinen Unterschied, mit der RPMs, die waren zu produzieren lesen. Wenn jemand irgendwelche Erfahrungen mit diesem Entwurf lass es mich wissen. Scoop drinnen oder draußen? Kommentare willkommen.

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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Di 23. Aug 2011, 15:44

Hallo, nach Durchsicht Vorschlag und Arbeitsbedingungen innerhalb Fertigungsparameter. Ich bin Zugabe von 3 Blade-Konfiguration innerhalb der Turbine. Frühe Beobachtungen deuten auf eine Erhöhung der Drehzahl. Inner Blade Set erscheint, um die Vorteile des inneren Wirbel durch äußere 6 Blättern gesetzt angelegt zu nehmen. Caps vielleicht hinzugefügt, um innere 3-Blatt gesetzt, aber ich habe Bedenken wegen möglicher Schnee aufbauend auf den Kappen während des Winters. Ich muss Zusatzscharnier Baugruppen für die innere Reihe von Messern geschnitten, als ich bereit sein wird für einen anderen Weg zu testen. Vielen Dank für die alle den Vorschlag. Kommentare willkommen.

Hi, after reviewing suggestion and working within fabrication parameters. I am adding 3 blade configuration to inside of turbine. Early observation indicate a increase in RPM. Inner blade set appears to take advantage of inner vortex created by outer 6 blade set. Caps maybe added to inner 3 blade set, but I do have concerns about possible snow building up on the caps during the winter. I have to cut additional hinge assemblies for inner set of blades than I will be ready for another road test. Thank you for the all the suggestion. Comments welcome.

http://www.youtube.com/watch?v=AiGD8NQJ ... r_embedded


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AiGD8NQJ3Yc&feature=player_embedded[/youtube]
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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mo 29. Aug 2011, 00:43

http://www.youtube.com/watch?v=ngp5JxV9 ... er&list=UL


Vortex Power Core, it is easier to say than multi blade savonius with rotating diverter planes. It never to early to start thinking about marketing. It still needs a lot work. Road test in the near future. Enjoy the day.

Vortex Power Core, ist es einfacher zu sagen, als Mehrfach-Savonius mit rotierender Umstellung Ebenen. Es ist nie zu früh, um darüber nachzudenken, Marketing. Es muss noch viel arbeiten. Probefahrt in der nahen Zukunft. Genießen Sie den Tag.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ngp5JxV9Vsc&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mo 29. Aug 2011, 20:38

http://www.youtube.com/watch?v=yVUZea8lDCc




Hopefully road test in the morning. I will be able to test with and without diversion planes. Searching for 6 VAWT lift blades. Comments welcome.

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Re: Multi-Blade Savonius, road test results

Beitragvon GoVertical » Di 30. Aug 2011, 19:23

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6 inner blades with 6 diverting outer blades configuration with 1:3 gear drive.

MPH______Amps using 12 volt deep cell as test load
5_________0.0
10________0.03
20________1.3
25________3.0
30________5.5
35________6.5
40________9.0

This is the best road test to date. The gear drive needs improvement and the stators have to be replace. I should have working VAWT up and flying before winter. Comments welcome.
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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Mi 7. Sep 2011, 00:23

Hi, because of the limited ratio of the planetary gear configuration and the slow but high torque of the blade configuration I am fabricating a 1:15 ratio stacked gear drive. I still have to fit bearings on some of gears and fabricate spacer. At 40 MPH wind speed the blade RPM was approximately 130 without a gear drive. When the new gear drive is install the PMA RPM at 40 MPH will be approximately 1900. Comments welcome.

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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Fr 9. Sep 2011, 02:05

Hi, I completed the gear drive. It is very noisy. As I added more gears the noise increased. It makes to much noise for my application. Because the increased RPM is needed for the project I am going to use the same technique with belts and pulleys. Comments welcome.

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Re: Multi-Blade Savonius

Beitragvon GoVertical » Fr 16. Sep 2011, 17:16

Project update:

I am able to fabricate the cogged pulleys that are required. Adding idler pulleys will be challenging. I have to order larger diameter timing belts so the pulleys can be a larger diameter to allow better bolt hole placement. Comments welcomes.

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